Oj, OJ

Nu har jag inte uppdaterat på länge här ser ja :P Det får det bli lite ändring på. Säger jag varje gång, hähä. Men har fortfarande inte hänt så mycket. Men måste ju berätta om Soleros lilla incident igår. Han lyckas nog med allt den där lilla srutt häst <3. Jag stod inne i Frejas box och mockade, när Anders kom in i stallet och berättade att Solero hade gått ut ur sin hage, och nu satt fast imellan två hagar (vi har dubbel staket). Jag förstår inte riktigt va han menar, men jag skyndar mig ut. Och där ser jag Solero stå helt stilla mellan två hagar, han har den övre tråden tryckt mot nacken och den nedre har han trampat över. Förstår inte hurden där hästen kan hålla sig så lugn. Hade det vart Freja hade hon trasslat in sig för länge sen. Men i alla fall, jag springer fram till Solero och får loss honom, som tur var hade han inte ett enda litet sår. Får in honom i hagen igen. Allt i lugn och ro.

Ibland blir jag otroligt imponerad av dessa djur, hur de går till väga? Men nog om det, jag ska va glad att allt gick så smidigt och bra!

Snart jul! Eller rättare sagt det är endast tre dagar kvar :). Jag är fortfarande som ett litet barn. Kommer aldrig växa ifrån julen. Har faktiskt fixat alla mina julklappar. Så jag kan bara ta det lungt.

Något som jag har önskat mig i julklapp som jag tycker känns nödvändigt, är en ny säkerhetsväst. Tror det kan va bra att ha när jag sitter på lugna lilla bebis Solero. Man vet ju aldrig. Rätt som det är så åker jag väl i backen :P Sen har jag även önskat mig en repgrimma, samt ett längre grimskaft. Och en bok om horsemanship :). Har tänkt att börja lite smått med det.

hmm, på kärleksfronten går det väl som det alltid har gått. Och vad menar du med det undrar säkert ni? Jodå, det fungerar, fast för tillfället inte mer än så. Vi är lite oense om en del saker. Tror kanske att det är jag som vill så mycket? Jag kanske kräver väldigt mycket. Vad vet jag? Men som jag känner är väl att jag vill ha tillbaka den goá glada killen som jag hade för ett år sen. Skulle inte skada med lite skratt och lite mer leénden. Så för tillfället är jag lite kluven. Men det blir säkert bättre. Detta är något vi behöver prata mer om, och jobba oss igenom tillsammans! Får inte glömmas.  Klart vi ska klara det :D.

Idag ska jag med mamma till stan. Vi ska kika på lite julklappar. Alltid lika mysigt. Dock är det väldigt kallt idag :O, -20 grader. Hua! Vill då iiinte sticka ut näsan. Men en vit jul, det får vi i alla fall. :)
Nä nu har det vart mycket snack från min sida, så nu ska jag kika på lite annat. Hade så bra så hörs vi :) kram kram.

Såhär ser jag ut för tillfället, inte så mycket har förändrats, bara lite mörkare hårfärg. Är nu inte längre Platina blond. Saknar det lite ibland, blir nog lite ljusa slingor till sommaren ;P




Kommentarer
Postat av: Emelie Wåhlin

UPPDATERA ;-) <3<3<3<3<3

2010-12-27 @ 23:14:17
URL: http://emeliewahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0