geting

Jo tro det eller ej, idag blev jag minsann stucken av en geting :O Det är inte illa. Och självklart så himla typiskt mig! Datorn kronglade med internet, så jag ringde pappa som sa att ja skulle gå ner å dra ut nån sladd. Det var lättare sagt än gjort måste jag säga. Ner gick jag i alla fall, barfota. Också helt plötsligt när jag stod och letade bland alla sladdar kände jag hur något stack till. Jag tänkte väl inte mer på det. Tills det började bränna någe så jävulusiskt mycket. Ont som faskien gjorde det. Jag lyfte på foten, och jo där låg det en geting. Jag trodde bokstavligen att jag skulle dö av förgiftning. Så ja gapa å skrek på mamma. Som kom med salubrin i världens fart. Sen fick jag hoppa omkring här hemma på en fot. Ska även medela att jag dödade den där jä*eln med en tidning några minuter senare (6)

Ja nog om mina klanterier, eller ja.. jag kan ju bjuda på en till.
i förrgår natt tills igår sov jag hemma hos Andreas. Då menar jag verkligen sov. Som sagt så har jag det otrooligt svårt att gå upp på morgonen när det är skola. Så ja, vi kom väl upp tio i åtta, efter att ha ställt klockan på sex. Väl uppe sprang jag runt som en yr höna, letade efter kläder,smink, lincer, strumpor. Ja, allt man kan komma på. Men iväg kom vi på våra cyklar i alla fall. Trampa som ett par dårar ner till skolan. Andreas trampade vidare till Presterud, medans jag styrde mot Brogår´n. Vi va ju lite sena, kan ni förstå. Jag kommer in typ blööt av svett, eller ja kanske inte riktigt. Men näst intill. Tittar mig omkring och ser inte en själ, Jo en tjej som går i paralellklassen som pendlar till skolan varje dag. Annars var det ingen människa i våran "estet gång". Då dyker Sofia upp och säger att vi inte börjar föräns kvart i tio. Jag bara kände hur jag höll på å smälla ihop. Va fasen, säg inte att jag har glömt våran sovmorgon. Jo visst hade jag lyckats med även det. Där stod jag halvt ihjälstressad och gööör trött. Ni kan ju gissa att ja var gaaanska arg på mig själv. Vid den tiden kunde jag ha legat hemma och sovit. Men nej, idiot som jag är så tar jag fel och tror att det är på onsdagar vi har sovmorgon och inte tisdagar. Jäkla klappträ.

Nää nog för mig. Nu ska jag surfa vidare på nätet å se om jag hittar nåt intressant ;D tjing tjing.
(Å du Malou, krya på dig ^^)

Kommentarer
Postat av: Fia

Hehehehe...... Detta händer alla vännen och det trista är att det inte blir bättre med åldern sas........I helgen reser Newton iväg på nya äventyr så nu blir det bara mina 3 flickor kvar i stallet och det känns både skönt och vemodigt på samma gång. Ha det gott gumman / Kramar moster Fia

2009-09-10 @ 09:21:13
Postat av: Malou

Tack så mycket! :) bra med lite uppdatering när jag ligger hemma! De var på tiden!!;)

2009-09-10 @ 11:22:09
URL: http://mallamousan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0