en stormig dag idag.

Halloj där i blåsten. Kan ju nätt och jämt säga att jag höll på och blåsa iväg där ett tag ;)
Men jag klarade mig. Kom precis hem från en liten biltur. Mamma och jag har vart iväg och köpt två balar med spån, fyra paket kaninstänger och en saltsten. Vi passa även på att åka förbi presterud och kopiera ett papper åt mamma.
Så nu sitter jag här hemma igen. Ganska frusen måste jag säga.

Så vad har hänt idag? Jo är ju ledig. På grund av att vi hade öppet hus på brogårdsskolan i lördags. Då fick vi kompledigt idag.
Så jag vaknade i morse klockan nio eftersom det blåste så utanför. Så det var lika bra att gå upp. Prata lite med mamma.
Orkade inte äta någon frukost. Sen satte jag mig och kollade på tv. Känner mig inte allt för pigg idag. Kan det vara vädret?
Men, men sen när mamma kom hem efter en tur med Täppas (vår hund) så bar det av till stallet. Där var det folktomt. Måste säga att det är riktigt skönt att vara där själv. Så jag gjorde i ordning allt i boxen, mockningen gick snabbt idag. Sen när allt var klart tog jag in skitgrisen som självklart hade rullat sig riktigt noggrant. Borstade henne rent medans jag lyssnade på rixfm.
Sen efter en stund började det regna. Så jag satte på Frejsan det rosa fina täcket jag har. Köpt på ullared för 300 spänn. Som hittat. Ja tänkte: inte fasiken kan hon rulla sig nu när dom ska få mat och allt. Då står hon väl ändå still och äter.
Men ack så fel jag hade. Det var som om hon läste mina tankar. Det första hon gjorde när hon kom ut var ju självklart att rulla sig. En riktig skithäst det där.
Men vad gör man. Jo man skiter i det totalt. Ja, ja slut skrivet för denna gången. Hade bra alla kram kra

Slänger in en bild på älsklingen innan vi skulle på fest i lördags :) <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0